"Nechceme škodit kreditu lékáren , lékárníků ani prodejen léků. Chceme však vyžadovat profesionalitu a poukazovat na škodlivé praktiky, zneužívající důvěry pacientů a poškozující pověst lékárnické profese."
Příběhy našich sympatizantů
Naše příběhy
Paní Jana:
Zabývám se profesionálně komunikací. V rámci této práce jsem se setkala s řadou příběhů, které měly společné téma – manipulace. Bylo velmi zajímavé, že za jedno místo byly označeny v řadě příběhů lékárny jako místo manipulace. Bylo to zpravidla tak, že namísto …
Celý příspěvek
Paní Věra:
Jako matka jsem se setkala s několika případy, kdy jsem dostala od lékařky předepsán lék pro léčbu mého opakovaně nemocného dítěte. V lékárně mě přesvědčovali, že místo tohoto léku si mám koupit něco jiného. Poprvé jsem se nechala přesvědčit, ostatně – …
Celý příspěvek
Paní Zdena:
Můj manžel měl problémy s prostatou, jako téměř každý muž v určitém věku. Začal si hledat samozřejmě samoléčbu – protože je muž a přece nebude svůj problém komunikovat veřejně před lékařem. Prošel několik internetových stránek a tam ho informace přesvědčily, že …
Celý příspěvek
Naše cíle
Jednotliví spotřebitelé mají stejné prostředky k nápravě jako státní orgány, ne vždy je jsou schopni využít, jednotlivec je slabý, pokud za ním nikdo nestojí , sdružení má lepší pozici.
Zdržení se poškozování zájmu spotřebitele a odstranění závadného stavu může uplatnit též právnická osoba oprávněná hájit zájmy spotřebitelů – naše OS, potažmo SOS
Uplatňuje-li spotřebitel , pacientské či občanské sdružení zdržení se poškozování zájmu spotřebitele a odstranění závadného stavu – je zde obrácené důkazní břemeno oproti standardním žalobám od právnické osoby.