Paní Jana:
Zabývám se profesionálně komunikací. V rámci této práce jsem se setkala s řadou příběhů, které měly společné téma – manipulace. Bylo velmi zajímavé, že za jedno místo byly označeny v řadě příběhů lékárny jako místo manipulace. Bylo to zpravidla tak, že namísto doporučeného léku je v lékárně přesvědčili ke koupi doplňku stravy a přitom jim tvrdili, že je to dobré k léčbě jejich problému. A to včetně léčby dětí.
Až teprve doma si některé z vyprávějících zjistily, že se jedná o doplňky stravy, které nejsou určeny k léčbě a zpravidla už se do lékárny nevracely. Jen málokterá našla odvahu a šla přípravek vrátit. O těch, které DS využívaly, a nic , pochopitelně , ani nemluvím. Tak jsem se rozhodla že tu věc nenechám jen tak . Myslím, že je zcela amorální zneužívat k vlastnímu prospěchu důvěry pacientů , kteří důvěřují a spoléhají na profesionalitu pracovníkům lékárny.
Tak jsem se rozhodla to tak nenechat.
Jak jsem poznala v diskuzích na facebooku, stejný názor na věc jako já, mělo i řada dalších lidí, takže slovo dalo slovo a rozhodli jsme se společně založit sdružení OBRAN. Nechceme škodit kreditu lékáren , lékárníků ani prodejen léků. Chceme však vyžadovat profesionalitu od jejich pracovníků, a poukazovat na škodlivé praktiky, zneužívající důvěry pacientů a poškozující pověst lékárnické profese.Chceme se stát pomocníkem v boji proti nekalým manipulacím a praktikám a poskytovat též právní pomoc pacientům , poškozeným těmito praktikami. Jsme přesvědčeny, že valná část pracovníků lékáren jsou profesionálové, kterým může pacient s klidem věřit a kteří pacienty nezneužívají ve svůj prospěch, ale pomáhají jim i jejich dětem nalézat vhodné a korektní řešení při léčbě jejich obtíží.